Web Tasarımın Birçok Farklı Rolü Vardır
Web tasarım ve geliştirme
Web tasarımı ve geliştirme, bir web sitesi oluşturma sürecini tanımlayan bir şemsiye terimdir. Adından da anlaşılacağı gibi, iki ana unsur içerir: web tasarımı ve web geliştirme. Web tasarımı, bir web sitesinin görünümünü ve verdiği hissi belirlerken, web geliştirme nasıl çalıştığını belirler.
Her zaman iki rolü birbirinden ayıran kesin bir çizgi olmadığından, unvanlar genellikle birbirinin yerine kullanılır. Web gelişmeye devam ettikçe roller de değişiyor.
İlk web sitesinin oluşturulmasından bu yana geçen yaklaşık 30 yılda, bir web sitesi oluşturmak için kullanılan çeşitli beceri setlerini tanımlayan çok sayıda iş unvanı ortaya çıktı ve her yıl daha fazlası ortaya çıkıyor . Bu unvanlar genellikle örtüşür ve anlamları şirketten şirkete değişir. Başını döndürmek için yeterli.
Web tasarımının unsurları
Web tasarımcıları, kullanıcıları için sürekli olarak problem çözmektedir. Web siteleri, kullanıcıların gitmek istedikleri yere gitmelerini ve yapmak istediklerini yapmalarını kolaylaştırmalıdır. Hayal kırıklığına uğramış bir kullanıcının, bir web sitesine geri dönmek şöyle dursun, etrafta kalması daha az olasıdır.
Bu nedenle, her web tasarım öğesi, web sitesini olabildiğince kolay kullanmanın hizmetindedir: böylece insanlar web sitesini tekrar tekrar ziyaret eder ve onunla etkileşime girer.
Düzen: Düzen , bir web sitesinin üstbilgisinin, gezinme menüsünün, altbilgisinin, içeriğinin ve grafiklerinin düzenlenmesidir. Düzen, web sitesinin amacına ve bir web tasarımcısının kullanıcının web sitesiyle nasıl etkileşime girmesini istediğine bağlıdır. Örneğin, bir fotoğrafçılık web sitesi büyük ve güzel resimlere öncelik verirken, editoryal bir site metin ve harf aralığına öncelik verir.
Görsel hiyerarşi: Bir kullanıcı, bir web sitesine bakarak ihtiyaç duyduğu bilgilere erişebilmelidir. Görsel hiyerarşi burada devreye girer. Görsel hiyerarşi , boyut, renk, boşluk ve daha fazlasını kullanarak web sitesinin hangi estetik yönlerinin öne çıkması gerektiğini belirleme sürecidir.
Bu makaledeki başlıklar, görsel hiyerarşinin temel bir örneğidir. Bu makalenin ne hakkında olduğunu okuyucuya hızlı bir şekilde bildirirler.
Gezinme: Gezinme, kullanıcının site mimarisi, menüler ve arama çubukları gibi gezinme araçlarını kullanarak A noktasından B noktasına gitmesine yardımcı olur. Basit, etkili gezinme, kullanıcıların aradıkları bilgileri hızlı ve kolay bir şekilde bulmalarına yardımcı olur.
Renk: Renk, bir web sitesine kişilik kazandırır, öne çıkmasını sağlar ve kullanıcıya nasıl harekete geçeceğini gösterir. Renk paleti, bir markanın mevcut kimliğine veya bir web sitesinin içeriğine göre belirlenebilir ( bu fabrika web sitesinin yeşil tonlarını nasıl kullandığı gibi). Tutarlı bir renk paleti, bir web sitesine sipariş verilmesine yardımcı olur.
- HTML — Bu, tüm web sitelerinin temelini oluşturan web sayfalarının yapısıdır.
- CSS – Web sayfalarının görsel olarak stili bu şekildedir. CSS (Basamaklı Stil Sayfaları), düzen, tipografi, renkler ve daha fazlası dahil olmak üzere sitelerin tüm görünümünü yönetir
- JavaScript – Bu, web sitelerindeki belirli davranışları yönetir ve çeşitli etkileşimler ve özellikler için kullanılabilir
- CGI programlama — CGI ve sonraki birkaç giriş (PHP, ASP, vb.) programlama dillerinin farklı tatlarıdır. Birçok site bu dillerden herhangi birini gerektirmez, ancak daha zengin özelliklere sahip sitelerin kesinlikle bu dillerden bazılarını kullanarak kodlanması gerekecektir.
- PHP , ASP, ColdFusion komut dosyası oluşturma
- XML
- Bilgi mimarisi — Bir sitenin içeriğinin ve navigasyonunun yapılandırılma ve sunulma şekli, kullanımı kolay ve sezgisel olan başarılı bir site oluşturmaya yardımcı olur.
- SEO – Arama motoru optimizasyonu, web sitelerinin Google ve diğer arama motorları için çekici olmasını ve o sitede ürün, hizmet veya bilgi özelliklerini arayan kişilerin, çevrimiçi olarak aradıklarında onu bulabilmelerini sağlar.
- Sunucu yönetimi – Tüm web sitelerinin barındırılması gerekir. Bu siteleri barındıran sunucuların yönetimi önemli bir web tasarım becerisidir.
- Web stratejisi ve pazarlama — Bir web sitesine sahip olmak yeterli değildir. Bu sitelerin ayrıca devam eden bir dijital strateji ile pazarlanması gerekecek.
- E-ticaret ve dönüşümler
- Tasarım — Web sitelerinin görsel görünümünü ve hissini yaratmak her zaman endüstrinin önemli bir yönü olmuştur.
- Hız — Başarılı bir site, ziyaretçinin bağlantı hızından bağımsız olarak çok çeşitli cihazlarda hızla yüklenen sitedir. Sitelerin performansını ayarlayabilmek çok değerli bir beceridir
- İçerik — İnsanlar, bu sitelerin içerdiği içerik için web sitelerine gelir. Bu içeriği oluşturabilmek, web sitesi tasarımı dünyasında kritik öneme sahip bir bileşendir.